The ReihnNature FAQ

Everything most important at a glance

Certifications & lab results

Are all Rheinnatur products tested for heavy metals?

Yes, all RheinNatur products are tested for heavy metals according to the latest regulations and can be consumed without hesitation.

Are all Rheinnatur products also gluten-free?

Selected RheinNatur products are FSSC certified and are thoroughly tested by our allergen management. If you have any concerns about specific products, please contact our customer support or read everything important on our product pages.

Where are Rheinnatur products manufactured?

All RheinNatur products are produced and packaged directly in our beautiful Kempen.

How long do Rheinnatur products last?

All RheinNatur products have a maximum shelf life of 2 years, depending on the item.

Nutrients & Product Details

What is the origin of the whey for RheinNatur Organic Whey?

Unsere Molke wird exklusive in enger Zusammenarbeit von jeweils einem deutschen und einem österreichischen Produzenten hergestellt.

What is the amino acid profile of RheinNatur Organic Whey?

Histidine 1,7%, Isoleucine 4,5%, Leucine 9,0%, Lysine 7,9%, Threonine 4,1%, Tryptophane 1,6%, Valine 4,2%, Arginine 2,3%, Proline 3,8%, Alanine 3,7%, Asparaginsäure 8,6%, Serine 3,5%, Glutaminsäure 13,8%, Glycine 1,5%, Tyrosine 2,6%, Cysteine 2,2%, Methionine 1,7%, Phenylalanine 2,8% Durchschnittlicher Gehalt

Subscription FAQ

Habe ich ein Kundenkonto bei Rheinnatur wenn ich ein Abo abschließe?

Nein, nur mit dem Abschließen eines Abos wird nicht automatisch ein Kundenkonto bei uns angelegt.

Dies ermöglicht dir auch ein Abo abzuschließen, ohne vorher erst ein Konto bei uns erstellen zu müssen.

Wir empfehlen allerdings vorher ein Konto bei uns zu erstellen, um später einfacher auf dein Abo zugreifen zu können und deine Bestellhistorie einzusehen.

Where can I see my subscription?

Members can manage their memberships via their customer profiles! The process is the same as creating a regular customer profile in your store. After logging in, you can access your portal using the "Manage Membership" button.

How can I customize my subscription?

You can adjust your membership via the member portal. You have the option to pause, resume or cancel your membership. You can find the exact steps in your member portal.

How can I cancel my subscription?

You have the option to cancel your membership via the member portal. You can find the exact steps in your member portal.

Was tun wenn ich kein Rheinnatur-Konto habe?

Wenn du ein Abo abgeschlossen hast ohne ein Konto bei Rheinnatur zu erstellen, kannst du dein Abo über die von uns erhaltene E-Mail verwalten.

Dort befindet sich ein Link über den du auf dein Abo zugreifen kannst.

Ich habe mein Abo abgeschlossen bevor ich ein Konto erstellt habe. Was nun?

Es gibt keine Möglichkeit dein Abo mit deinem RheinNaturkonto zu verknüpfen.

Wenn du dein Abo abgeschlossen hast, bevor du ein Kundenkonto bei uns erstellt hast, kannst du das Abo nur über den Link in deiner E-Mail erreichen.

Bonuspunkte FAQ

Brauche ich dafür einen extra Account?

Nein, das läuft alles über dein erstelltes Benutzerkonto bei uns.

Wie sammel ich Punkte?

Du musst einfach nur bei uns Bestellen! Pro ausgegebenen Euro bekommst du 9 Punkte

Wie löse ich punkte ein?

Du musst nur auf den Belohnungsbutton drücken und im Popupmenü auf Einlösen gehen.
Dort kannst du dir dann raussuchen wie viele Punkte du einlösen willst. Daraufhin bekommst du einen Gutscheincode erstellt, den du im Checkout einlösen kannst.

Shipping & Payment

How much is the shipping?

We deliver free shipping within Germany within 1-2 working days, free shipping for orders over EUR 20.00. If the value of goods is less than EUR 20, shipping costs are EUR 4.95.

Within Europe we ship with parcel delivery times of 2-3 working days, for a shipping cost of EUR 4.95

How can I pay?

You can choose between the following payment methods:

Paypal, Klarna, Sofortüberweisung, GooglePay, ApplePay, ShopPay and credit card.

How can I return my order?

If you are not satisfied with your order, you can simply register your return with us using the contact form. Just write us a message and we will take care of your return.

Where can I find my order confirmation?

After your order you will receive an order confirmation by email. You can also view the order confirmation at any time in your personal customer account.

Your question wasn't there?

Just get in touch using our contact form and we will be happy to help you

To contact form